























Branding jest pomocny w sytuacji, kiedy produkt jest znacznie lepszy niż zdanie klientów na temat danej marki.
Co wpływa na dobry branding?
Marka przede wszystkim potrzebuje nazwy. NAMING – kreowanie nazwy marki.
Kreując nazwę powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że w tym przypadku mniej znaczy więcej. W praktyce polega to na tym, że im krótsza będzie nazwa i bardziej bezpośrednia, tym lepiej.
Klient najczęściej identyfikuje firmę właśnie z nazwą. Żadna kampania reklamowa nie umożliwi nam satysfakcjonujących efektów, jeśli nazwa nie będzie dobra.
Stworzenie nazwy marki należy do zajęć odpowiedzialnych i może okazać się kluczowe dla istnienia firmy na rynku, dlatego należy podejść do zadania poważanie.
Logo, nie jest jest marką jest jej skrótem.
Idealne logo jest proste, eleganckie, ekonomiczne, elastyczne, praktyczne i zapadające w pamięć.
Logo powinno wyróżniać się w ramach swojej kategorii i unikać banałów, a przede wszystkim nie powinno naruszać czyichś znaków handlowych.
Bardzo dobre logo, zupełnie jak flagi narodowe wywołuje w odbiorcach pewną reakcję emocjonalną. Samo logo jest znakiem, nabiera jednak znaczenia poprzez umieszczanie go w kontekście różnych przeżyć i opowieści.
Może się zmieniąć ale zawsze musi odwoływać się do przekazu i treści marki zakorzenionych w umysłach klientów.